onsdag 27 juni 2007

Sommarsoppa

Tjohoo! Lisa har en gazpachotävling! E gillar både soppa och att köra matberedare, så jag kan behöva lite fler varianter att alternera mellan.

"Min" gazpacho utgår från en gammal alltommat, och mitt eget höftande på marginalen duger verkligen inte för att hävda upphovsrätt. Men den är helt okej. Sist bytte jag ut en hel del av tomaterna mot paprika (och ännu mer tomatjuice), det blev också gott. Men det är brödet som är tricket.

Krutongerna blir skojigare om man drar tussar ur brödet i stället för att tärna det. Dutta på en god och kryddad olja och kör i ugnen. Jag undrar om inte gazpacho egentligen är en förevändning för mig att moffa i mig krutonger?

Alltommatreceptet kan jag ju inte tävla med. Men jag kanske kan vinna jumboligan med gazpacho i tetrapack från Molinera, inköpt på Hemköp? Bluäh, jag gick på den i år igen. Tänk att nåt förpackat i kartong kan smaka så mycket plåt?

Andra bloggar om: ,

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Vinnaren är utsedd men tack för ditt kreativa icke-bidrag. Otroligt bra bloggnamn, förresten.

onsdag 18 juli 2007 kl. 12:49:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home